Saturday 11 May 2013

Dealing With Men’s Thick, Wavy Or Unruly Hair



Ramai pembaca di luar sana ingin tahu cara terbaik untuk berurusan dan menggayakan rambut tebal, panjang, ikal atau terkawal. Oleh itu Men For Style (MFS) akan cuba mengupas dan menangani dilema ini dengan artikel khusus mengenai apa yang perlu dilakukan jika anda mempunyai rambut jenis ini.

rambut jenis ini boleh menjadi sukar untuk diuruskan tetapi MFS berharap dengan mengikuti beberapa garis panduan mudah ini, pembaca akan dapat untuk dapatkan gaya potongan rambut yang anda ingini. Terdapat banyak perkara mempertimbangkan, tetapi diharapkan segala tips yang akan diberikan dibawah ini akan memberi maklumat kepada anda dan dapat idea untuk menggayakan rambut anda.

1. Lihat Rambut Anda

Pertama, rambut tebal perlu dijaga dengan baik. Sebilangan besar lelaki masih tidak melabur dalam syampu yang baik atau bersesuai dengan jenis rambut, tetapi ia adalah penting untuk menggunakan produk berkualiti tinggi untuk memastikan jenis rambut khusus anda dalam keadaan yang sangat terbaik.

Menggunakan syampu teman wanita anda atau kawan-kawan anda mungkin kelihatan seperti idea yang baik, tetapi jika anda tidak mempunyai rambut halus / berwarna/lurus , ia tidak akan memberi manfaat kepada anda.

Kebanyakkan syampu di pasaran tidak khusus kepada jenis rambut , mereka hanya membersihkan dan melembapkan kulit kepala sambil menggalakkan pertumbuhan rambut sihat. Walau bagaimanapun, jika anda masih bergelut untuk mencari satu yang memenuhi keperluan anda, anda akan dapati senarai syampu dan perapi yang disyorkan saya di akhir artikel ini.

Dengan rambut tebal ia adalah penting untuk menggunakan
conditioner beserta syampu, walaupun ia tidak digunakan setiap masa. Hal  ini akan membantu melembapkan rambut dan kulit kepala dan melicinkan rambut, menjadikan rambut anda kelihatan sihat dan menjadikan ia lebih-lebih terkawal.

2. Potongan rambut yang betul dan sesuai

memilih potongan rambut yang tepat adalah sangat penting. Bersikap realistik dengan pilihan gaya rambut dan berfikir tentang jumlah masa yang anda perlu menghabiskan gaya setiap hari. Isu terbesar bagi lelaki yang berambut tebal dan rambut ikal adalah bahawa mereka mengharapkan rmabut mereka akan lurus tanpa apa-apa kerja atau usaha.

Apabila mendapatkan potongan rambut dengan meminta stylist anda untuk tips dan nasihat mengenai bagaimana untuk mencipta gaya anda di rumah, Mereka mungkin mencadangkan menggunakan pengering rambut dan pelurus dan mereka juga akan memberikan produk yang sesuai untuk digunakan. Anda harus mendengar dengan betul apa yang mereka katakan. MFS yakin anda akan melihat hasil dan faedah menggunakan produk yang berkualiti pada rambut anda. Pergi ke pasar raya dan memilih produk secara rawak tidak akan membantu anda mendapatkan gaya rambut yang anda ingini.

Masa adalah faktor utama yang perlu dipertimbangkan dengan rambut tebal atau berombak. Memilih gaya yang lebih pendek, akan mengurangkan jumlah masa yang anda perlukan untuk menghabiskan bersiap-siap pada waktu pagi - jika ini adalah apa yang anda cari, atau anda hanya berasa seperti perubahan, trend semasa dengan rambut ikal adalah penting menjaga bahagian belakang  kepala anda dengan memotong rambut  anda pendek dan  membiarkan rambut dibahagian atas rambut and (lihat contoh lookbook bawah).

MFS sentiasa mencadangkan membayar sedikit lebih untuk memotong potongan rambut yang baik, terutamanya apabila berurusan dengan rambut tebal atau terkawal. Ini adalah kerana anda tidak mencari gaya asas di sini - anda memerlukan seseorang yang benar-benar memahami bagaimana untuk mengeluarkan sebahagian besar dari rambut. Anda juga perlu stylist yang akan memberi anda keyakinan dan maklumat yang anda perlukan untuk gaya potong di rumah.

CONTOH GAYA RAMBUT JENIS KERINTING DAN IKAL





Tekstur & Mewarna rambut
 
tekstur rambut memrupakan perkara yang penting bagi memotong gaya rambut yang bersesuaian. Mewarna rambut yang bersesuai dengan jenis rambut anda yang kerinting dan ikal adalah penting bagi menyerlahkan lagi gaya anda. Seelok-eloknya pergilah ke salon rambut untuk memotong dan mewarnakan rambut anda. Hal ini kerana mereka lebih pakar mengenai rambut jenis kerinting dan ikal ini.


Conclution

Diharapkan dengan panduan dan tips diberikan dapat anda gunakan untuk mendapat gaya rambut yang sesuai  dengan rambut anda yang kerinting dan ikal itu

No comments:

Post a Comment